sobota, 16 czerwca 2012

A czy Ty jesteś uzależniona?


W najnowszym ELLE trafiłam na ciekawy artykuł pt. "Uzależniona od kosmetyków". Autorka opisuje w nim swoją słabość do nowinek kosmetycznych. Przyznaje także, że kieruje się obietnicami producentów w wyborze kosmetyków oraz liczy na efekty od zaraz.

Niejedna z nas popełnia te błędy. Ja również kiedyś zmieniałam kremy jak popadnie, wierząc, że w końcu trafię na taki dający efekt Photoshopa. Niestety na efekty działania kremu należy poczekać. Cytuję za autorką artykułu:

"Skuteczność kosmetyku można ocenić nie po jednym dniu ale po trzech miesiącach. Profesjonaliści mówią, by kobiety do lat 30 stosowały jeden krem przez 30 dni. Po czterdziestce ten efekt będzie widoczny dopiero po dwóch miesiącach.". 

Myślę, że my kobiety często o tym zapominamy. Ja uświadomiłam sobie ten błąd jakiś czas temu. Teraz staram się dać każdemu kremowi szansę i wytrwać przy nim przynajmniej przez miesiąc (no chyba że podrażnia albo uczula), dlatego też recenzje kremów na moim blogu nie pojawiają się zbyt często. Ponadto wyleczyłam się już z posiadania kilku kremów i stosowania ich na zmianę. Może to ma jakiś sens, ale na pewno nie wówczas, gdy chcemy obiektywnie ocenić działanie kosmetyku. Ostatnio stawiam raczej na minimalizm i staram się najpierw jeden kosmetyk skończyć, a potem kupić następny.

Podsumowując, chyba już wyleczyłam się z kosmetykoholizmu. Lubię kupować kosmetyki, ale z tym nie przesadzam - na mojej półce znajduje się tylko to co potrzebne. A jak jest u Was? Jesteście uzależnione?

6 komentarzy:

  1. Bardzo mądre podejście. Również tego nie rozumiem, jak można oceniać kosmetyk na podstawie kilku użyć, a nawet dwóch tygodni stosowania. Wiemy dzięki temu, że Twoje recenzje są bardzo rzetelne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądzę, że link do tego posta należałoby wysłać większości "youtubowiczek". Dziewczyny hurtowo testują po kilka kremów jednocześnie i co chwila kręcą eksperckie filmiki z szczerą i rzetelną recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się czasami zastanawiam na ile te recenzje są rzetelne...

      Usuń
  3. ale po klilku użyciach moge stwierdzic czy krem nie jest za ciezki, czy sie nie lepi, czy mnie nei zapycha, czy po godzinie nie swiece sie jak latrania. sa aspekty które przemawiaja za próbowaniem przez kilka dni -3-5.
    wiadomo ze kwestia zmarszczek, wybielania, naczynek to musi byc dłuuuższy okres używania dla efektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację, te cechy kremu, które opisałaś, można zauważyć już po kilku dniach używania. Mnie raczej chodziło o ten długofalowy efekt pielęgnacyjny, który obiecuje producent na opakowaniu.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...